Yukampus
Yukampus pengguna blogger pengumpul blog zombie untuk YuKampus, OmXiaomi, JuruKristen, OppoDito, BroSamsung

Islam Adalah Agama yang Paling Baik

Atas dasar ini, yang dictum Islam sebagai agama yang sempurna. Perfection lihat dalam ajarannya yang universal dan fleksibel (dan laras) dan memerlukan pembentukan keseimbangan antara kehidupan agama dan sekular, fizikal dan rohani. Oleh itu, kehidupan duniawi yang baik harus menjadi medium untuk mencapai kehidupan rohani yang baik. Sebaliknya, kehidupan rohani yang baik mempunyai peluang untuk memenuhi kehidupan fizikal yang baik, undang-undang, dan sah, dan di bawah kelulusan Allah. Oleh itu, Islam adalah satu kuasa hidup dinamik, juga kod yang sesuai dan berdekatan dengan tabiat semula jadi, dan kod yang meliputi semua aspek kehidupan manusia.
Salah satu ciri yang menonjol dari konsep Islam adalah prinsip keseimbangan (Yin-Yang) dan keharmonian kehidupan. Islam adalah agama dunia fizikal dan rohani, dan agama. Ini keharmonian Islam mengikut reka bentuk dan penciptaan alam semesta yang mencerminkan keseimbangan, seperti yang dinyatakan oleh Al-Quran jangka fithrah Fithrah kerana sifat itu sendiri seimbang atau harmoni. Langit dan bumi adalah ciptaan Tuhan adalah seimbang supaya ia boleh berlaku dalam suasana harmoni di alam semesta, seperti matahari, bulan, planet-planet yang berputar bumi kerap dan menghasilkan iklim seimbang dan cuaca supaya dunia didiami.
keseimbangan ini adalah ciri fithrah Tuhan secara umum. Begitu juga, baki fithrah manusia antara fizikal dan mental, fizikal dan rohani, akal dan hati, seperti dalam alam semula jadi, ada langit dan bumi, siang dan malam, dan sebagainya. Pemeliharaan alam dan manusia juga terletak pada kira-kira. Bumi masih akan berada di sana apabila antara darat dan di laut, dataran dan gunung tetap seimbang. Baki bumi juga akan merayu untuk mengimbangi tarik planet lain untuk mengelakkan kemalangan yang boleh mustafalan memusnahkan segala-galanya. Begitu juga, baki di dalam manusia. kesihatan manusia akan tetap utuh apabila dikekalkan imbangan antara kerja dan rehat, fizikal dan spiritual, fikiran dan hati, kerja dan ibadah, dunia dan akhirat.


keseimbangan dan keharmonian ajaran Islam menunjukkan bahawa Islam sentiasa berada di garis tengah, tidak melampau dalam mana-mana pandangan, tidak materialistik, mahupun sosialis. Islam menganggap kehidupan secara keseluruhan dan seimbang antara realiti dan idealita. Kehadiran Islam menjadikan Islam sebagai saksi yang berada di tengah-tengah semua realiti kehidupan.
Tidak seperti agama-agama lain yang memisahkan kehidupan manusia dengan jelas bahawa agama itu semata-mata berkenaan dengan masa ibadat. Islam tidak hanya menonjolkan hal ehwal individu penganutnya, tetapi juga komuniti perniagaan, negeri ini, walaupun hubungan antarabangsa.
Islam tidak mendiskriminasi berdasarkan bangsa, etnik, dan bangsa. Ia diturunkan oleh Allah kepada semua orang mana-mana kaum dan kelas. orang Barat sering menyamakan Islam dengan arab, seolah-olah Islam adalah sama dengan orang-orang Arab. Walaupun persatuan Islam dengan Arab terhad kepada sejarah dan bahasa, bahawa Nabi Muhammad., Carrier, dari bahasa Arab dan al-Quran sebagai kitab suci yang diturunkan oleh Allah dalam bahasa Arab. Lebih dari itu, Islam tidak sama dengan orang-orang Arab. Islam menggalakkan kelahiran berbilang kaum negara, etnik, dan kelas, tetapi ia mempunyai kebanggaan yang menyatukan mereka semua. Mengukuhkan ikatan perpaduan itu sendiri adalah iman. Oleh itu, perbezaan yang wujud antara mereka jika mereka konsisten tidak melahirkan perpecahan.
Islam membangunkan perpaduan dan kesaksamaan, kedua-dua kesaksamaan gender dan kumpulan kaum dan etnik. Oleh itu, Islam membenci diskriminasi gender dan diskriminasi kaum. Konsep kesaksamaan yang terkandung dalam ajaran Islam dinyatakan saling menghormati (demokrasi), yang menjadi salah satu ciri-ciri Islam.

https://valuemywebsite.net/berabinetwork.com

https://www.indonesiana.id/read/147573/7-aplikasi-yang-bisa-memberi-penghasilan-tambahan

https://subdomainfinder.c99.nl/scans/2021-08-21/berabinetwork.com

https://www.bookmarkmaps.com/aplikasi-penghasil-uang-langsung-ke-rekening-terbaik/
https://www.bookmarkmaps.com/aplikasi-yang-menghasilkan-uang-dan-bayar-ke-rekening/
 

Yukampus
Yukampus  pengguna blogger pengumpul blog zombie untuk YuKampus, OmXiaomi, JuruKristen, OppoDito, BroSamsung

Comments